A hatásos logó stílusa, színvilága és a végleges forma kialakítása!


    Amikor eljutunk arra a gondolatra, hogy kell nekünk egy logó, az első dolog amit megteszünk, hogy kigondoljuk mi az amit szeretnénk és kiválasszuk azt, ami elviekben márkánknak legmegfelelőbb. Egyet biztosra vehetünk, hogy nincs olyan stílus, amely mindenki számára egységesen megfelel, ezért sok szempontot kell és érdemes figyelembe venni.

Milyen logótípusok közül választhatunk? Az első amit említeni szoktak:

a klasszikus logó

A divatos logók érdekesek és izgalmasak, de gyorsan felejthetőek. A klasszikus stílus jobb lehetőséget biztosít, és segít elérni egy szélesebb közönséget, amely biztosítja számunkra a fejlődés lehetőségét. A klasszikus stílust az egyszerűség jellemzi és nem használja fel szélsőségesen a színpalettát, grafikákat vagy betűtípusokat.
A klasszikus stílus azt jelenti az embereknek, hogy megbízhatóak vagyunk. Így sokan választják ezt lehetőséget.

a retro logó

A retro stílus már régóta virágzik, sok esetben nyúlnak hozzá a grafikusok. Nem csoda persze hiszen emlékeztet a régi szép időkre, valamint romantikus érzelmeket idéznek elő. Valamint vannak olyan fiatalok akik érzékenyek a retro hatásaira.

a modern, minimalista logó

A vállakozások gyakran választanak tiszta, minimalista stílust, hogy azt mondhassák milyen üdítőek és modernek. Ez a stílus rengeteg fehér színt, minimális részleteket és egyszerű szerkezetet használ. A minimalista és modern stílus megmutatja ügyfeleinek, hogy a védjegyünk naprakész, és tudja, mire számíthat tőlünk.

a szórakoztató, fura, különleges logó

Ez egy népszerű választás olyan márkák számára, akik fiatal vagy fiatalkorú célvásárlókkal rendelkeznek. A szórakoztató és furcsa stílus színes és aranyos, és gyakran ismert szimbólumokat vagy illusztrációkat használ, hogy pozitív és barátságos hangulatot alkosson.

a kézzel rajzolt logó

A kézműves stílus egyértelmű üzenetet sugároz. Ez a márkajelzés igazi egyéniség jellegű és a kézzel rajzolt egyediséget, minőséget hordozza. A kézzelrajzolt elemek jól működnek együtt más kifinomult stílusokkal, mint pédául a modern vagy éppen a klaszikus.

Természetesen ezek a stílusok nem zárják ki egymást, több stílust is vegyíthetünk csak illeszkedjen a logónkhoz.
Például az emblémánk lehet kézzel rajzolt és szórakoztató is egyszerre, mint például ezek:

kézzel rajzolt logó
kézzelt rajzolt logó

    Alapvetően 7 logótípust használunk, amelyek közül választhatunk emblémánk létrehozásakor: 

-Szöveges logó típus, szavakból és betűkből.
-Monogram logó, rövidítések az egyszerűség vagy a túl hosszú cégnevek miatt.
-Ikonikus logó, egyetlen jelképből álló, érzelmekre ható, figyelemfelkeltő logó.
-Embléma típus, a címerek és jelvények világából ismerhetjük.
-Absztrakt logó, hasonlóak az ikonikus típushoz, de ezekben az esetekben a mértani alakzatok vannak előtérben.
-Kabala vagy Mascots logó, egy ismert karaktert megjelenítő embléma, amely már ismert általában a családok és a gyerekek számára a médiából.
-Kombinált logó, az egyik leggyakrabban használt típus, szöveg és kép együttese alkot védjegyet.

    A monogrammok nagyszerűek a vállalkozás logójának elkészítéséhez, különösen, ha a név nagyon hosszú vagy nehéz megjegyezni. Számos vállalkozás úgy dönt, hogy a kezdőbetűikkel készít emblémát, ez a választás nagyszerű lehet egy minimalista logó számára, de tartsuk szem előtt, hogy nem mindig elégséges az üzleti tevékenységünk kifejezésére. A cégnév nagyon egyszerű módja a logó használatának. Viszont, hogy személyiségünket és a megfelelő értéket adja vissza emblémánk, ahhoz kiválóan kell ismerjük a tipográfia finomságait, mert egyébként nem érünk el megfelelő eredményeket az ilyen megoldással.

    Képi jelek vagy szimbólumok könnyen felismerhetők és a márkánkról egy azonnali képet ábrázolnak, sugároznak. Választhatunk egyszerűbb vagy összetettebb szimbólumot, de mindenképpen olyanra essen választásunk, amely egyedülálló harmóniát teremt a márkánkkal. Gyakran ezek a szimbólumok már párosulnak bennünk egy fajta benyomással, így hatással bírnak döntéseinkre.

   Az absztrakt logók olyan geometriai formák, amelyek nem hoznak létre azonnali ismertséget. Az absztrakt logó összekapcsolja vállalkozásunk egy olyan szimbólummal, amely valóban egyedülálló. Ha azt szeretnénk, hogy az absztrakt logónk hozzon létre egy bizonyos hangulatot vagy érzést, előtte ki kell deríteni a különböző geometrikus logóformák jelentését.

    A kabala vagy mascots típus egy vidám, szórakoztató módja annak, hogy a márkád személyiségét adja vissza.
Gyakran színes, rajzfilmszerű karakterek.

    A kombinált logó pontosan azt jelenti, amit a szó értelmezése ad. Egy szimbólum és egy szó kombinálva, ami könnyen felismerhető. A márkanév a szimbólum egymás mellett vagy alatt helyezkedik el, vagy egy grafikai elembe van össze kapcsolva. Az emberek mindkét részt összekapcsolják az emblémával, amely magában hordozza azt, hogy külön-külön, vagy együttesen is használhatók legyenek. Az embléma típus szavak és képi elemek kombinációi, a jelvények, címerek, pecsétek integrált, összekapcsolt elemeiből állnak. 

    Figyeljünk a színekre!

A színeknek - már beszéltünk a színek szerepe írásunkban - sok jelentése van. A színek mögötti pszichológia összetett, a színek bizonyos érzelmeket és értékeket hordoznak.

Piros: A piros az izgalmat, a szenvedélyt és a haragot jelent. Kiváló választás, ha a márkánk kihívó, fiatalos.
Narancs: Kevésbé használt, mint például a vörös, de éppoly energikus. Élénk, játékos szín.
Sárga: Egy vidám és fiatalos szín.
Zöld: A Zöld rendkívül sokoldalú és minden márka számára nagyon jól használható. Ajánlott mindazoknak, akik kapcsolat szeretnének a természettel.
Kék: A kék klasszikus szín. Nyugtató és hűvös, és szimbolizálja a megbízhatóságot és az érettséget.
Lila: A lila lehet a jegy arra, hogy fényűzőnek nézzenek. Az árnyalattól függően a lila titokzatos, eklektikus vagy nőies.
Rózsaszín: A rózsaszín képes arra, hogy logónknak egy felnőtt, hűvös, de mégis fiatalos és nőies megjelenést adjon.
Barna: A barna először furcsa színválasztásnak tűnhet, de tökéletesen működhet a masszív és férfias témák számára. A kézzel készített márka, egyedi és idősebb megjelenést adhat.
Fekete: Ha karcsú, modern vagy fényűző megjelenést szeretnénk, a fekete lehet a legjobb választás.
Fehér: Ha tiszta, modern vagy minimalista logót szeretnénk. Használjunk sok fehéret a logóban.
Minden más színnel együtt működik, tiszta és fiatalos hatású.
Szürke: A szürke színt használjunk, ha érett, klasszikus vagy komoly megjelenést szeretnénk elérni.
A sötétebb árnyalatai titokzatosak.

    A megfelelő tipográfia!

Olyan betűtípust válasszunk, amely jól kiegészíti logónkat. A megfelelő betűtípus a logónknak egyedi megjelenést adhat.

    Ha eljutottunk egy értékelhető pozícióig, akkor tegyük meg és értékeljük az aktuális helyzetet!

Ez a lépés lehet a legnehezebb, kérhetünk visszajelzést a barátainktól, a potenciális ügyfelektől és a kollégáktól egyaránt, segítsenek dönteni, értékelni és választani.

Néhány általános kérdés, melyet érdemes feltenni magunknak a logó értékelésénél:

Meg tudod mondani, hogy mi látsz 2 másodpercen belül? Az emberek azonnal tudják, mi a te tevékenységed?
Egyszerű és emlékezetes? Ügyfeleid képesek lesznek emlékezni rá? Sokoldalú? Alkalmazható-e az összes igényre?
Időtlen, vagy néhány év múlva újra kell tervezni? Egyedülálló? Megkülönböztet versenytársaidtól? Érdekli a célközönséged?

Az igények és elvárások egy logóra nagyon eltérőek lehetnek, főleg ha végig gondoljuk hányféle vállalkozási forma létezik. Néha elég lehet kicsit hátrébb lépni és távolabbról szemlélni a logónkat. Ez nem a személyes ízlésről szól, hanem arról, hogy mi a legjobb a márkánk számára. Az ehhez hasonló hosszútávú döntéseket érdemes jól átgondolni és nem feltétlenül egyedül meghozni.

    Vannak olyan gyakori buktatók, amelyek a logó tervezésekor várnak ránk. Íme néhány tipp, mit ne tegyünk:

Ne csináljuk túl bonyolultnak. Az egyszerűség kulcsfontosságú az emlékezetes logó számára. Kerüljük a kliséket. Mondjuk informatikus vagy, ezért a logóban benne kell lennie egy számítógépnek? Határozottan nem. Kerüljük a generikus logókat . Ne legyen túlságosan divatos sem. A trendek fantasztikusak, de győződjünk meg róla, hogy a logó időtálló-e. A barátod, gyakornok, unokatestvér már használt valamilyen szerkesztőt, így pénzt takaríthatsz meg, így végül is bárki megtervezheti logód?
Mi nem ajánljuk.

Készen állsz a tökéletes logó megszerzésére? Mi egyedi márkát, logót hozunk létre Neked.

Igen, kérem!