A keresőoptimalizálás trükkjei és segédletei, Hasznos történetek

  A keresőoptimalizálás szakmai fogalom. Bűvös szónak mondanám, mert ha az átlag ember meghallja, általában nem tudja mennyi minden tevékenység húzodik a szó tartalma mögött. A releváns tartalom megírása a legfontosabb kulcsszavakra érthető, bárkinek is mondjuk. A keresőmarketing és hozzátartozó szabályok mindig változnak, de az alapelvek nagyságrendileg azonosak maradnak a jövőben is. A legtöbb evvel a témával foglalkozó cég - hozzátenném nem véletlenül - a google kereső rendszerére optimalizál. Ennek esődleges oka, hogy a legtöbben ezt használják weboldalak megtalálásához. Pedig vannak más keresők és még lesznek is várhatóan akik más-más szempontok alapján rangsorolják honlapjaink, de az ő alapelveik is hasonlóak.
Számomra mindig érdekes volt a http://www.info.com , amely egy nagy összesítő kereső. Használatával a legnagyobb keresők eredményeit egyben kapjuk.

A marketing tevékenység alapvetően két részből áll:

Felépítése:

- piac elemzés
- fogyasztói igény felmérése
- a termékkínálat kialakítása
- értékesítési csatornák felépítése, kivitelezése
- a vásárlók befolyásolása

Felépítése:

- keresőmarketing ( amely áll keresőoptimalizálásból, fizetett hirdetésekből, fizetett helyekből például linkadatbázisokban)
- interaktív hirdetések
- e-mail és internetes hirdetés
-Közösségi marketing ( amely már alapvető része a keresőmarketingnek, hiszen itt publikáljuk hasznos cikkeinket, írásainkat)
 
Előnye, hogy jól követhető és mérhető, valamint sokkal olcsóbb a hagyományos marketing tevékenységnél. Lényegében idetartozik minden olyan tevékenység, amely honalpunk látogatottság növelésével foglalkozik.

A keresőoptimalizálás ismerete tapasztalati úton szerezhető meg leginkább, mivel szabályai csak részben nyilvánosak. Ezért is van az, hogy a garanciát vállalókat sarlatánnak mondják, pedig a legtöbb esetben jól meglehet határozni a várható végeredményt hova és mennyi idő alatt lehet elérni honlapunkkal. Hiszen egyszerű belátni, hogy egy egyedi termékkel megjelenő cég riválisok nélkül, könnyen első helyre juthat a keresőkben, mivel az ő kulcsszavait senki más vagy csak kevesen használják. Természetesen lehetnek kivételes, nehezebben kezelhető helyzetek.

Fontos szemelőtt tartanunk a közösségi marketinget. Nem lebecsülendők a fórumok, blogok és az ismert közösségi oldalak szerepe. Ma ezeket a felületeket kötelező használni annak aki igazán jó eredményeket akar elérni.

A közelmúltban néztem meg a Halt and Catch Fire - CTRL nélkül című sorozatot, ahol érdekes, korai időszakot láthatunk többek között a keresők születésével kapcsolatban. Kezdetben voltak az emberek által személyesen megvizsgált oldalak, amiket ők osztályoztak egyenként, mely módszerrel nagyon releváns eredményeket értek el, ha valaki náluk keresett. Valamint már akkor is megvoltak a Google keresőjéhez hasonlító rendszerek, melyek egy ideig gyengén teljesítettek, mivel az általuk hozott válaszok sokszor nem a keresett eredményeket hozta.
Az utóbbi megoldás fölényét a nagymennyiségben keletkező új weboldalak megjelenése és a keresőrobotok minőségi fejlődése hozta.

Rendkívül sok segédeszköz található meg az interneten, melyek ténylegesen nagy segítséget nyújthatnak az oldalunk optimális beállításában. Ilyen például a https://smallseotools.com weboldal, amely az itthoni weboldalakkal szemben sokkal több eszközt nyújt ingyenesen. Másrészt nagy keletje van az egyes rendszerekbe beépülő moduloknak, amelyek rendkívül hatékonyaknak bizonyulhatnak mindenféle szakmai tudás nélkül is. Itt a most már számos ingyenes és részben ingyenes CMS rendszerekre gondolok, amelyekhez jobbnál jobb SEO pluginokat készítenek. Itt is vannak ingyenes és fizetős változatok is.

Kulcsszóválasztás szabályairól röviden:

  1. Jól megválasztott kulcsszavak - Ne a céged nevét add meg kulcsszónak, mert általában ennek csak akkor van értelme, ha termék neve is ugyanaz. 
  2. Megfelelő ragozás alakja - Ragozatlan szavakat érdemes használni, mivel mi is inkább ezeket a szavakat írjuk a keresőkbe. 
  3. Kulcsszavak száma - Ma már hosszabb több szóból álló kulcsszót is érdemes megadni, evvel könnyebben érhetünk el gyors eredményeket.
  4. Hol szerepljen a kucsszó - A kiválasztott kulcsszavakat kiemelt helyen szerepeltessük honlapunkon.
  5. Kép aláírások - Képekhez mindenképpen tegyünk aláírást, mert igazán hasznos lehet a jó eredmények elérésében.
  6. A megfelelően kiválasztott kulcsszavak - Kezdetben mindig olyan kulcsszavakat próbáljunk keresni, amire mások kevésbé figyelnek, ezekkel gyorsaban érhetünk el jó eredményt.
  7. Kulcsszó verseny - Hosszabb távon pedig jöhetnek a nehezebb esetek, mint például a "keresőoptimalizálás" kulcsszó. Ilyen esetben nyilván jókora versenyre számíthatunk és eredményre akár több hónapot is várhat az ember.
  8. A legjobb kulcsszavak - Kulcsszavainknak a lehető legjobban kell fednie termékeink, szolgáltatásaink leírását.
  9. Hogyan keresünk - Mindig gondoljunk abba bele, ha mi keresnénk milyen szavakat, milyen szóösszetételeket használnánk.

Első hely? Vagy az első oldal is elég?

Az átlagember keresési szokásai sokat fejlődtek, ha valaki nem találja amit keres több lapot is végignéz a várt eredmény céljából. Mindent figyelembe véve a legjobb eredményeket egyértelműen az első oldal hozza.
Erre kell törekedni és figyelnünk kell a lehetőségeket, amik előnyöket hozhatnak részünkre. Igazi izgalmakat tartogat a jövő, ez bizonyos. A verseny sem lesz kisebb, hiszen sokezer weboldal születik naponta, amelyek pozíciót akarnak saját maguknak. Mi személyesen drukkolunk mindenkinek, hogy a lehető legjobb eredményeket érje el.